fbpx

8 savjeta za brzu prodaju stana u 2020. broj 6 će vas iznenaditi!

  • od Nekretninolovac
  • 1

Pročitajte 8 savjeta za bržu prodaju nekretnine, broj 6 će vas iznenaditi!

Dok pretražujete nekretnine na oglasnicima, susrećete li se često s oglasima na kojem su stanovi u neredu? Ili nisu objavljene slike stana?

Uz to, još vam prodavatelj ili najmodavac uvjetuje da prima samo gotovinu kao opciju plaćanja.

Koliko vas to potiče da si uopće pružite priliku da razmotrite taj stan kao opciju svog novog doma i nazovete oglašivača?

I kako sve to završava?

Možda odmah zatvarate te oglase i sve se više priklanjate kupovini stana u novogradnji, direktno od investitora.

Zato, kad se nađete u situaciji da vi prodajete ili iznajmljujete svoj stan, objavite oglas za tu nekretninu sa svim potrebnim detaljima koji mogu zanimati kupca. Pokažite da je jednostavno za kupca da od vas kupi ili unajmi stan, kuću, nekretninu za odmor, garažu, poslovni prostori ili bilo koju drugu nekretninu.

Što zapravo onda možemo učiniti kao oglašivači da i naši potencijalni kupci i najmoprimci ne odustanu i daju prednost baš nama i našem stanu (ili drugoj vrsti nekretnine), a ne nekom drugom?

Kvalificirani potencijalni kupci

Za one koji nisu sigurni što znači kvalificirani potencijalni kupac, ovo je naša definicija:

Kvalificirani potencijalni kupac je kupac koji aktivno traži nekretninu koju bi kupio ili unajmio, ima financijska sredstva i spreman je kupiti, odnosno unajmiti. Nerijetko su takvi kupci upoznati s detaljima dovoljno da znaju što se nudi, međutim, ponekad im trebaju dodatne informacije kako bi bili spremni napraviti idući korak – dogovoriti razgledavanje, kupiti, unajmiti, ili odustati od navedene nekretnine.

Uzmimo za primjer oglas za stan koji nema navedene sve detalje o zgradi. U oglasu nije navedeno da li zgrada ima lift ili nema. U ovom slučaju potencijalni kupci zovu kako bi provjerili ima li zgrada lift ili nema, što prodavateljima i kupcima znači gubitak vlastitog vremena i fokus koji je pogrešno usmjeren (npr. ponekad bi kupci ignorirali činjenicu da zgrada nema lift, ako je odmah u oglasu tako naznačeno).

Kako bi prodavatelj spriječio ovakve pozive, bitno je da u oglasu objavi “Zgrada ima lift”. Na ovaj način kupac koji ima preferenciju da živi u zgradi s liftom postaje kvalificiraniji kupac za tu nekretninu, odnosno kad taj kupac nazove prodavatelja odmah dogovara razgled stana, a to znači i da taj stan gleda kao opciju svog novog doma. Takvom kupcu nerijetko treba samo dodatna potvrda da je to stan koji će odabrati.

Kako biste smanjili nekvalificirane pozive na minimum i počeli primati pozive samo od kvalificiranijih, odnosno ozbiljnih kupaca (kako se kod nas veli), savjetujemo da težite tome da objavite najbolji oglas.

Pročitajte i kako 9 načina na koje prodavatelji izgube kupce prije nego su uopće stigli postati potencijalni.

Ovdje je lista od 8 savjeta koji će vam pomoći kako objaviti najbolji oglas za stan, kuću, nekretninu na moru i sl. i kako objaviti transparentni oglas koji će smanjiti broj nekvalificiranih poziva i uzaludnih razgledavanja stanova.

8 savjeta kako objaviti najbolji oglas za stan

Pa krenimo,

1. Slike stana

Preko slika stana, kupac ima prvi dodir s potencijalnim stanom. Kupac u ovom slučaju ne razgledava slike stana kao da je to stan njegove tetke ili prijatelja, on sebe gleda u tom stanu i to je ono što je važno.

Svaki kupac, čak i onaj koji samo razgledava, pokušava sebe zamisliti da vodi svoj život u tom stanu.

Zato je bitno da taj stan na slikama bude uredan i slikan iz dobrog kuta koji će zahvatiti većinu svake prostorije. Važno je i odabrati slike koje prezentiraju stan smisleno i objaviti onaj broj slika koji ima smisla jer 10 slika pogleda s balkona i 1 slika dnevnog boravka ne predstavlja sve benefite toga stana.

2. Tlocrt stana i tlocrti kako bi stan mogao izgledati

Kao i slikama kupac daje veliku važnost i tlocrtu.

Tlocrt je onaj koji daje mogućnost kupcu da razmišlja o sebi u tom stanu za 5, 10, 20 godina.

Ono o čemu razmišlja je, mogu li ovu prostoriju pregraditi pa da dobijem još jednu prostoriju? Koliko je kvadrata dnevni boravak? Koja je orijentacija stana? Koja kvadratura spavaće sobe je odgovarajuća? Može li pregraditi kuhinju? Ima li potrebe za 2 wc-a? i sl.

Imate li tlocrte ili projekt kako bi stan mogao izgledati? Objavite ih.

Idejni projekti ili tlocrti koji prikazuju kako stan može izgledati, pomažu kupcu otvoriti oči za potencijalne adaptacije.

Često kupci pregledavaju oglas po par minuta što nije dovoljno da stvarno razmisli koje su mu opcije dugoročno.

Tu uskačete vi jer poznajete taj stan bolje od ikoga. Kad znate da vaš stan ima mogućnost pregrađivanja objavite to na svom oglasu sa slikom tlocrta ili barem opisnim tekstom.

Ipak, napisati da se od 1 sobe mogu dobiti 2 ponekad nije dovoljno, svi uvijek lakše konzumiramo slike nego tekst.

Upišite i nove kvadrature. Koliko bi koja soba tada imala kvadrata omogućuje kupcu da razmišlja o vašem stanu jer su takve stvari dodatni benefit za kupca, pogotovo ako se radi o mladom bračnom paru.

3. Posljednje adaptacije

Kad starijih zgrada, često su rađene razne adaptacije i popravci koji su unaprijedili energetsku efikasnost ili su možda poboljšali funkcionalnost stana.

Takve detalje istaknite na svom oglasu za stan. Napišite da ste prije 2 godine promijenili PVC prozore, ugradili klima uređaj, promijenili sve električne instalacije i sl.

Imate i račune i slike od radova na kojima je sve specificirano? Napišite u oglasu da po potrebi možete to pokazati na razgledavanju stana. Ti računi ili slike radova mogu vam koristiti kao i servisna knjižica vozila – priznajte, i vi biste voljeli kupiti stan u kojem znate što je i kako rađeno 🙂

4. Duljina opisa oglasa

Kod pisanja opisa nekretnine savjetujemo da pišete kraće, ali temeljite opise vaše nekretnine. Međutim, ako ste skloni pisati dulje tekstove, učinite to na pregledan način. Koristi odlomke i podnaslove.

Kupci uglavnom nemaju vremena niti volje čitati duge opise, oni žele vizualizirati, vidjeti benefite sa sebe, pogledati specifikacije stana i to im je dovoljno da znaju vide li se u tom stanu ili ne.

Duga priča o tome kako ste uređivali svoj stan nikoga ne zanima, štoviše, često i tjera potencijalne kupce od oglasa.

5. Lokacija na karti

Uvijek označite svoj stan na karti. Opisi kao što su “3 minute od stanice” ili “100 metara od mora” kupcima više nije dovoljno.

Na Nekretninolovcu moguće je pretraživati oglase i pomoću karte.

Ubrzo, kupci su shvatili da nerijetko oglašivači misle na 3 minute s autom i da 100 metara znači zračne udaljenosti.

Kupci više nisu lakovjerni kao prije. Internet nas je sve učinio iskusnijima i pametnijima, zato nemojte misliti da ćete svoje kupce moći prevariti. Zapravo, štetite vlastitom ugledu jer kupac gubi povjerenje u vas, a to nikako ne želimo. Pogotovo jer tijekom pregledavanja oglasa za stan kupac ima prvi dodir s tim stanom i s vama kao prodavateljem.

Stoga, uvijek koristite označavanje na karti.

6. Slike zgrade i hodnika

Rijetko tko objavljuje slike zgrade izvana i slike hodnika u svom oglasu, a to može biti prednost za vas. Jer kad se odlučite objaviti slike zgrade i hodnika, vaš oglas stana (a i zgrade) će se isticati od drugih.

Isto pravilo vrijedi kao i kod slikanja stana, važno je da hodnici budu uredni i čisti.

Ako su hodnici prljavi i prešarani, onda prvi poziv treba biti upućen predstavniku stanara i zahtijevati da angažira soboslikare i prekreči sve hodnike. Isto vrijedi i ako su podovi prljavi ili drugi sustanari odlažu smeće u hodniku. Zato postoje predstavnici stanara kojeg vi i drugi sustanari plaćate, zato postoje pričuve koje se plaćaju svaki mjesec.

Ako je vaš stan u starogradnji, preuzmite inicijativu i potaknite svog predstavnika stanara da iskoristi poticaje za energetsku obnovu zgrade, to će svim sustanarima povisiti vrijednost njihovih nekretnina.

Ako je stan koji prodajete u energetski obnovljenoj zgradi, ima uredne hodnike i lijepu i uređenu okolinu, onda to iskoristite i objavite na svom oglasu za stan.

To je dodatna korist za novog kupca jer nitko ne bude dao životnu ušteđevinu za stan u kojem neće biti sretan.

7. Detalji o troškovima održavanja i režijski troškovi

Kad vaš stan ima niske troškove održavanja, istaknite to u svom opisu nekretnine. Napišite koliko iznose sve režije i pričuva za vaš stan. Grijanje je zimi jedna od najvećih stavki u mjesečnom budžetu, a ako vaš stan ima troškove grijanja do par stotina kuna, istaknite to.

8. Dodatni benefiti (koristi) za novog stanara

Svaki stan je jedinstven na svoj način, ili ste ga vi učinili jedinstvenim tako što ste napravili neku preinaku na njemu.

Kad smatrate da vaš stan ima nešto što drugi nemaju, a kupac ima direktnu koristi od toga, napišite to u svom oglasu.

Zaključak

Dok objava oglasa za nekog znači nužno zlo, za drugog je to sredstvo da prije i bezbolnije proda ili iznajmi svoju nekretninu.

Jedno je sigurno, kupcu je potražnja za novom nekretninom veoma važna jer će u njoj provesti dugi niz godina, a nerijetko će i dati cjeloživotnu ušteđevinu za nju. Kupci kupovini stana, kuće ili bilo koje druge nekretnine pristupaju jako promišljeno i oprezno (bar bi trebali).

Svaki kupac nekretninu kupuje jer ima plan da u njoj živi, iznajmljuje ju, pokrene posao u njoj ili da mu služi kao nekretnina za odmor – nekretnina postaje dijelom njegovog života, a svatko želi za sebe bezbrižan život (koliko je to moguće).

Pitanje za kupce nekretnina – koje su neke od najgorih stvari u oglasima s kojima ste se susreli dok ste pretraživali nekretnine? Jeste li bili skloni kupovini nekretnina s tih oglasa?

Pitanje za prodavatelje nekretnina – jeste li osvijestili neke od benefita koje vaša nekretnina ima? jeste li ih već istaknuli u svom oglasu?

Napišite odgovore u komentaru, svi bismo voljeli čuti više informacija iz prvih ruku 🙂

Podijeli ovo na:

Kako ti se svidio članak?

Usporedi

Usporedi