fbpx

Top 9 načina kako prodavatelji nekretnina nesvjesno gube kupce

  • od Nekretninolovac
  • 1

Kupovina rabljenog stana ponekad može biti prava mala avantura koju biste sigurno prepričali svima.

Zašto je kod nas mentalitet da naše vrijedi više samo zato što je naše i odakle nam stav da kupac zapravo ima sreće što smo spremni prodati vlastitu nekretninu koja je bar “10 puta bolja” od susjedove.

Izvukli smo 9 najčešćih blamaža koje prodavatelji mogu izvesti pred kupcima i negativno prezentirati sebe i svoju nekretninu, te posljedično otjerati kupca.

Kako da ne budete takav prodavatelj i što kao kupac možete učiniti ovisi o vama.

Mi smo tu samo da otvorimo oči prodavateljima da brinu o samoprezentaciji i kupcima da podignu standard što očekuju i prihvaćaju kao razumno ponašanje od prosječnih (ili natprosječnih) vlasnika nekretnina 🙂

Ovdje je 10 najčešćih blamaža prodavatelja nekretnina u Hrvatskoj (i kako ih izbjeći).

Pa, krenimo redom:

1. Oglas i fotografije

bitno da se vidi malo… za kog’ je dobro je… ko ‘oće kupit, slike mu nisu važne…

Za kupca sve počinje od pregledavanja oglasa. Za prodavatelja, nerijetko, tu sve završava.

Možemo se složiti da 2 najčešće blamaže u oglasima su pravopisne pogreške i neprikladne fotografije nereda, umjesto fotografije uredne nekretnine u kojoj bi se potencijalni kupac mogao vidjeti u budućnosti.

Zašto je ponekad prodavateljima teško pospremiti stan za fotografiranje, a zatim i drugi put kad dolazi kupac, zauvijek će ostati neotkriveno.

Možda je kriv ovaj ubrzani život “pa čovjek više niš’ ne stigne”, a možda je cilj i nova ideja za naslov oglasa “prodajem i molim Boga da ne prodam”.

Pročitajte 8 savjeta za brzu prodaju nekretnine.

2. Nekretninu prodaje agencija za nekretnine

to oni nek prodaju, a ne da se ja zaj****… nisam lud da ja plaćam proviziju, to kupac rješava… uzet ću još 30 agencija, neće mene ni’ko zavaljat…

Ponekad kupci izbjegavaju kupovinu stana kad ga prodaje agencija za nekretnine.

Što bi to prodavatelji i agencije mogli ispraviti kako agencije ne bi bile na lošem glasu, raspitali smo se među poznanicima zašto imaju averziju od kupovine nekretnine kad pri tome posreduje agencija ili agencije za nekretnine.

Najburnije komentare smo dobili vezano za ove probleme:

(*Navodi su prikupljeni od nasumičnih pojedinaca koji su nedavno kupovali ili trenutno kupuju nekretninu)

  • Pitam agenta nešto, a oni nemaju pojma o nekretnini, o susjedima, o povijesti nekretnine ili nemaju sve dokumente nekretnine jer im ih prodavatelj nije nikad dostavio…
  • Sama/sam pronađem stan na oglasniku, sama/sam ih nazovem, vidim stan, odlučim se za kupovinu i moram njima platiti proviziju. Zašto? Nisam ih ja angažirala/angažirao da mi pronađu stan.
    Proviziju bi u ovom slučaju trebao platiti prodavatelj, a ne kupac nekretnine. Još k tome, prilikom razgleda stana mi uvale ugovor u kojem tvrdim da ću im platiti agencijsku proviziju ako zaista kupim stan.
  • Oglas objavi prodavatelj i ostavi svoj kontakt telefona… Nazovem oglašeni telefon, a prodavatelj me arogantno pita: “zašto zovete nas?! agencija za nekretnine posreduje prilikom prodaje našeg stana”.
    Ako je tako, trebao bi obrisati svoj oglas s oglasnika i ostaviti samo onaj koji je objavljen od agencije.
  • 6 agencija za nekretnine i vlasnik stana prodaju jedan stan, svuda je različita cijena, a na nekima piše nešto tipa “najniža objavljena cijena vrijedi i kod nas”.
    Što?! Što to točno znači?! Ili me misliš pokrasti, ili bih trebala/trebao pretraživati cijeli internet da nađem realnu cijenu… Hvala, ali ne hvala, nijedno mi ne odgovara.

Agencije za nekretnine mogu puno pomoći vlasnicima-prodavateljima, međutim sami vlasnici-prodavatelji moraju odlučiti razinu standarda kojim će prodavati svoju nekretninu.

Ako ste prodavatelj, pronađite kvalificiranu agenciju za nekretnine na dobrom glasu, s puno iskustva i znanja.

Agenciju koja će vas voditi kroz cijeli proces i na kraju vam omogućiti da brzo i uspješno prodate svoju nekretninu, tako da budete zadovoljni s postignutom cijenom i brzinom prodaje.

Podsjetite svoju agenciju da objavi Vaš oglas i na Nekretninolovcu – besplatnom oglasniku za nekretnine 🙂

3. Ne odgovaram na pozive prije 17h i nakon 19h

najgore mi je prodavat nešto, onda me samo zivkaju…

Kupac razumije da radite, i oni rade. Ako se baš ne možete javiti kupcu na telefon u tom trenutku, pošaljite SMS poruku da ćete osobu nazvati kasnije.

Nemojte misliti da ste bolji od svojih kupaca jer oni nešto traže što vi imate, niti da je kupac bolji od vas pa vas može vrijeđati i provocirati. Na istoj ste razini. Vi imate nešto što on treba, i on ima nešto što vi trebate.

Surađujte i budite puni razumijevanja.

Omogućite kupcu da Vas nazove kad njemu odgovara, a na vama je možete li prihvatiti poziv ili ne.

4. Razno razni mirisi

to nije smrad, to je grah, pa moramo jesti za Boga miloga… ma to samo malo pred kišu je pritisak … ni’ko još od smrada umro nije!! … propuh ubija …

Dogovorili ste se s kupcem da dođe razgledati nekretninu.

Međutim, mirisi i kvaliteta zraka koji se nalaze u nekretnini svakako se mogu opisati. Ti mirisi koje vi možda tolerirate, kupac ih sigurno ne bude tolerirao niti će moći neopterećeno pregledavati nekretninu. Htjet će što prije pobjeći van i ne osvrtati se.

Nije važno radi li se o mirisima vlage, kućnih ljubimaca, kuhanja, pritiska iz zahoda i sl.

Provjetrite stan prije dolaska potencijalnih kupaca. I to ne 20 minuta prije, nego ga svakodnevno redovito i dugo provjetravajte.

Uvedite u svakodnevnu upotrebu i mirisne svijeće ili osvježivače prostora s diskretnim, laganim i ugodnim mirisom.

Takav detalj će potencijalnog kupca sigurno navesti da razmišlja o vašoj nekretnini.

5. Imam sve papire!

sve uredno, majke mi …

… a nema pol’ toga.

Šalu na stranu 🙂

Uvijek provjerite s odvjetnikom imate li sve potrebne dokumente i sadržavaju li sve što je potrebno. Hrvatska je kao divlji zapad što se tiče urednosti vlasništva nekretnina, pa svakako obratite pozornost da zaista imate sve papire.

Obje strane su obvezne napraviti ovu provjeru, prodavatelj jer želi postići što višu cijenu, i kupac jer ne želi kupiti nekretninu s neurednim vlasništvom.

6. Useljivo je kad si mi kupimo novu nekretninu.

neću valjda na ulici završit’… što? da plaćam najamninu sad još, nema šanse…

Vjerujte, svi su toliko pametni da znaju da je ovo najbolja pozicija za njih kao prodavatelje. Iskoristiti tuđi novac da si kupe novi stan i tek onda iseliti iz dosadašnjeg.

Problem za takve prodavatelje je da su i kupci toliko pametni (ili bi bar trebali biti) da ne pristaju na takve uvjete i bježe od njih koliko ih noge nose.

Prodajete nekretninu? budite spremni izaći iz nje odmah danas. To kupci žele.

Kupcima se ne da čekati prodavatelje ili najmoprimce da isele iz njihove novokupljene nekretnine, oni isto žele odmah useliti ili započeti s radovima.

Pročitajte i o kupovini nekretnine za dulji rok.

7. Prodajem s bakinim namještajem. Još je dobar!

takav više ne rade… ja sam tu izgubio, a ne kupac… sve je namješteno, samo kofere doneseš…

Jasno nam je da svatko (pre)cijeni svoju imovinu, ali ako mislite da kupcu izlazite u susret, varate se.

Stav prodavatelja da čini uslugu kupcu jer mu prodaje namješten stan s namještajem iz sredine 19. stoljeća, trebao bi odvratiti svakog kupca od kupovine.

Ako ste ipak tip kupca kojem se stan stvarno svidio (jer zaista ima izvrsnih starogradnji) uračunajte si troškove koje ćete imate na pražnjenje stana i bacanje starih stvari na otpad. Ispregovarajte s prodavateljem da vam za toliko smanji cijenu.

Kvaka je u tome što će prodavatelj vrlo vjerojatno reći da će oni isprazniti stan, a na kupcu je da bude sumnjičav i u ugovor stavi datum do kad mora biti stan ispražnjen, definira što prodavatelj mora izbaciti, koji su penali ako premaši rok i slično (ovo nije pravni savjet, niti nekretninolovac.hr pruža pravne savjete).

Svakako savjetujemo da angažirate odvjetnika (bili vi kupac ili prodavatelj).

Odvjetnik će spriječiti brojne glavobolje, besane noći i rizik će smanjiti na minimum. Ovo su transakcije visokih vrijednosti, nemojte pretpostavljati ili misliti da ste toliko pametni da vam neće trebati odvjetnik.

8. Dezinformacije

tu je more, iza ove zgrade… stan je uređen za život… sve smo adaptirali…

ISTINA – LAŽ

LAŽ: Pogled na more – ISTINA: More se nazire kad se nagneš preko balkonske ograde,

LAŽ: 200 metara od mora – ISTINA: 200 m zračne udaljenosti,

LAŽ: 5 minuta od stanice/škole – ISTINA: 5 minuta autom u nedjelju kad nema prometa,

LAŽ: Nedavno adaptirano – ISTINA: Nije uloženo niti kune preko 40 godina, samo su stavljeni PVC prozori.

Nerijetko se u oglasima nađu ovakve objave, a ako ste prodavatelj podsjećamo vas da kupci nisu glupi i znaju kad im je nešto sumnjivo u vezi oglasa.

Problem za prodavatelja nastaje kad na ovaj način otjera potencijalne kupce, a da toga nije niti svjestan ili svjesna.

9. Primam samo gotovinu

Vrlo je vjerojatno, ako prodavatelj zahtijeva izričito gotovinu na ruke, da se radi o tome da su mu računi u blokadi.

Nažalost, to je problem današnjice.

Vi, kao kupac, tu ne možete pomoći i ako ste imalo svjesni rizika, nećete prihvatiti ovaj uvjet.

U ovakvim situacijama je problem dokazati da ste kao kupac zaista platili, da ste platili baš toj osobi, da ste platili xy iznos, da više niste dužni, da novčanice nisu bile krivotvorene…. isto tako prodavatelju je teško dokazati da kupac nije platio točan iznos, odakle mu novci, da je dobio krivotvorene novčanice baš od xy kupca,…. i još nebrojeno puno situacija u kojima se možete pronaći.

Uplata bi uvijek morala ići s bankovnog računa na bankovni račun, tako je jedino ispravno i sigurno.

U slučaju ako kupac raspolaže gotovinom, konzultirajte se s odvjetnikom, bankom i javnim bilježnikom da saznate koji je način najsigurniji da možete dokazati da ste primili točan iznos novca. Isto ako prodavatelj inzistira na gotovini, dobro promislite da li vam to treba u životu i angažirajte odvjetnika i posavjetujte se s njim, javnim bilježnikom i bankarom o potencijalnim rizicima.

Zaključak

Nekretnine su imovina visoke vrijednosti i potrebno je biti veoma oprezan, jedna greška i možete izgubiti jako puno ili ostati nezadovoljni i s gorkim okusom u ustima jako dugo.

Nije lako biti ni kupac ni prodavatelj, oboje moraju biti na oprezu i djelovati smireno i pametno.

Kupci se spremaju uložiti životnu ušteđevinu i proći jeftinije koliko je moguće.

Prodavatelji žele prodati za što višu cijenu uz što manje problema i što brže.

Kad prodajete nekretninu, vodite računa da Vam treba samo jedan kupac te da Vam nikako u cilju ne smije biti otjerati ga.

Nažalost za kupce, kvaliteta ponude nekretnina kod nas je oskudna. Nasreću za vlasnike-prodavatelje, tu oskudnu kvalitetu mogu učiniti svojom prednošću.

Vodeći računa o ovakvim i sličnim sitnicama, lako ćete se istaknuti vi, vaš oglas za nekretninu, vaša nekretnina i svi drugi koji su sudjelovali u prodaji. Poput agencija za nekretnine koju ste angažirali, dekoratera, odvjetnika, i sl.

Ako ste ikada bili kupac nekretnine, sigurno ste se susreli s još nebrojeno puno raznih nebuloza.

Podijelite ih s nama u komentarima ispod, a ovu objavu podijelite i na društvenim mrežama kako bi ju vidjeli i vaši prijatelji.

Kao i kupce, želimo čuti prodavatelje što su sve činili, kako bi što bolje prezentirali sebe i svoju nekretninu potencijalnom kupcu. Na koje sitnice su pazili i koliko je to realno bilo jednostavno za učiniti.

Želimo vam svima uspješnu i bezbolnu prodaju i kupovinu 🙂

Podijeli ovo na:

Kako ti se svidio članak?

Usporedi

Usporedi